Netflix w ostatnich miesiącach nie radzi sobie najlepiej. Platforma odnotowała ogromny spadek ilości użytkowników, a sytuacji nie poprawia również fakt, że – niczym grzyby po deszczu – wyrośli konkurenci, którzy zagarnęli sporą część użytkowników Netflixa. Platforma, chcąc zachęcić do korzystania ze swoich usług, zapowiedziała swego czasu wprowadzenie tanich abonamentów, na których jednak wyświetlane będą reklamy. Netflix informował, przed miesiącami, o uruchomieniu takich pakietów. Wszystko wskazuje na to, że stanie się to szybciej, niż wszyscy myśleli. Netflix nawiązał bowiem współpracę z Microsoftem.
Reklamy.
O pojawieniu się reklam, Netflix informował już w kwietniu tego roku. Choć, początkowo, jego przedstawiciele – jeszcze na początku roku – zapewniali, że nie planują wprowadzenia reklam na ich platformę, przynajmniej w najbliższym czasie. Jak jednak widać – firma najwidoczniej zmuszona była przystać na tego rodzaju rozwiązanie. Współpraca pomiędzy Netflixem a Microsoftem została już oficjalnie potwierdzona.
Cena nowego pakietu.
Nie wiadomo na ten moment, jaki dokładnie miałby być koszt nowego abonamentu, na którym – podczas oglądania – wyświetlane będą reklamy. Jak jednak zapewnia Netflix, będzie to niewielka, iście symboliczna kwota. Nieoficjalnie mówi się o tym, że nie wynosiłaby ona więcej, niż 10 złotych w skali miesiąca. A ile kosztują normalne pakiety? Najtańsza opcja to wydatek rzędu 29 zł, w tej cenie otrzymujemy obraz w jakości SD i możliwość oglądania na jednym urządzeniu jednocześnie.